onsdag 30. november 2011

Å leve i øyeblikket..

Det er veldig rart egentlig..
Når man har noe man skal gjøre og burde ha gjort og starter på oppgaven, har tankene så lett for å fly og gå over på de neste tinga man burde gjøre. Hvorfor er det så vanskelig å holde konsentarasjonen der den skulle være? Hvorfor kan vi ikke bare ta det med ro, og ta en ting om gangen. Da hadde alt vært så mye mer effektivt. Men her sitter jeg nå med oppgava mi, plutselig tenker jeg på facebook og bruker opp tiden der istedet.. Irriterendes i grunnen..

Fant en kul historie, litt om akkuratt dette:


Det fortelles om en mann som hadde lang erfaring i meditasjon ble spurt om hvordan han kunne
være så avspent og rolig midt oppe i det daglige press. Han svarte:
”Når jeg står, så står jeg, når jeg går, så går jeg, når jeg sitter, så sitter jeg, når jeg spiser, så
spiser jeg, når jeg taler, så taler jeg.”
De som hadde spurt ham sa: ”
Det gjør jo vi også. Du gjør vel noe mer?”
Men har svarte:
”Når jeg står, så står jeg, når jeg går, så går jeg, når jeg sitter, så sitter jeg, når jeg spiser, så
spiser jeg, når jeg taler, så taler jeg.”
Igjen sa folket:
”Men det gjør vi da også!”
Men han sa til dem:
”Nei! For når dere sitter, står dere allerede, når dere står, løper dere allerede, når dere løper, er
dere allerede fremme, og når dere spiser er dere allerede ferdige.”

Altså vi burde slappe av mer folkens, og ta ting som det kommer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar