tirsdag 12. oktober 2010

Jaja!!

Nå er jeg i oslo på høstferie!! I kveld har jeg vært på SHOWMAN og på kino etterpå!!

Jeg merker jeg blir vanvittig frustrert over hvor lite respekt Norsk Media har for mennesker med andre livssyn!! I dag ble kristendommen hengt ut gang på gang, brukt som et element som skulle latterligjøres og trakkaseres. Dag Sørås snakket om at Jesus var en overnaturlig ting for ham, at noen som døde for verden, og stod opp igjen bare ble for unaturlig og at det bare var idioter som trodde på det. Han har sammenlignet jesus med Harry potter, sa at folk måtte kunne skilne mellom fiction og virkelighet, At HAN hade det naturlige svaret, siden det var mest logisk!
Jeg vil ikke gå dypere inn på hva som ble sagt. Men ville bare snakke om at selv om Norge er ett land med ytringsfrihet, synes jeg det bør være litt grenser for hva som blir sagt og vist på tv, spessielt når noen føler seg krenket av det!!

Norge er i utganspunktet er et land med Kristne verdier, men hvor kommer det fram? Altså sånn utenom at vi har et parti som heter krf, og statskirka som har sagt det er greit med homofile prester?? Synes det bør tenkes litt grundigere gjennom hvor verdiene ligger, dersom det finnes noen igjen!! Sånn litt satt på spissen, men jeg mener at dagen samfunn bare mister seg selv mer og mer, og jeg er redd for at det til slutt ender opp med at ingen bryr seg lengre!!

Derfor takker jeg Gud for menighetene som fortsatt fins, og som gjør et bra arbeid for Norge, og holder fast på verdiene og grunnlagene sine, sånn vett jeg at det fortsatt er noen her som kjemper for noe bra, og som ikke bare lar seg bli dratt med strømmen av likegyldighet og egoisme!! Stå støtt og hold fast!!
G.V.D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar